ביטוח נסיעות לחו"ל

לרבים מאיתנו יש כיסויים רפואיים וכלכליים שונים, למעשה זה דיי מתבקש מצד החוקי הישראלי. אלא שכאשר נושאים לחו"ל הם כבר לא תקפים. ועם זאת, ישנה ישועה – כיסוי נסיעות לחו"ל מאפשרים כיסוי אל מול אירועים שונים, גם מחוץ לגבולות הארץ. בכתבה זו נסקר קמעא נושא זה.

הסיבות לכיסוי הנסיעות לחו"ל

כיסוי נסיעות לחו"ל מאפשר לאדם לכסות את עצמנו אל מול סיטואציות שונות שעלולות להתרחש, בכך שהוא יכול לקבל פיצוי כספי בגין התרחשותן. באופן דומה, לזכייה בלוטו בעת הפעלת תרחיש מסוים, קרי – קבלת הכרטיס הזוכה – כיסוי נסיעות לחו"ל מאפשר לאדם לזכות בסכום כסף מסוים בעת הפעלת אירוע מסוים, קרי תאונת צלילה. אבל היי, תאונות קורות, וגם כרטיס לוטו זוכה זו "תאונה".

נתחיל מהבסיס – תיירות כדלקמן

ישנן פוליסות שונות שיכולות להיות כלולות בכיסוי נסיעות לחו"ל. ראשית כל, נכלול את הפוליסה הסטנדרטית לתייר – אשר מדברת על "אירועים שגרתיים" כמו אירועי חירום רפואיים, כך שאם מה מהם מתרחש – יש על כך פיצוי כספי. דבר נוסף שנכלל בפוליסה הסטנדרטית הוא גם אובדן או גניבה של רכוש, כמו לדוגמה – באם המזוודה נאבדת, ושלל תופעות מעניינות שיכולות להרכיב סיפור-חופשה נהדר, לימים של אחרי הטיול (ואף תוך כדי למי שיש פרספקטיבה הומוריסטית על חייו).  זו פוליסה שמתאימה לאנשים שמטיילים כמה ימים פה, כמה ימים שם – בטיול "סטנדרטי", לא הרפתקני "במיוחד". למעשה, זו פוליסה שניתן לקבל ברבות מהעסקאות שחברות כרטיסי אשראי מציעות ללקוחותיהן, ללא עלות (תחת תנאים וסייגים מסוימים).

אם כי, לא היינו ממליצים להסתמך על פוליסה חינמית. אלא אם כן ברור מה היא מציעה, ומה היא לא, למה, ומתי.

נמשיך מהמורחב – תרמילאים בחו"ל

פוליסה נוספת, או כיסוי נוסף שאפשר לדבר עליו היא זו אשר מבטחת טיולים ארוכים לחו"ל – למשך חודשים ארוכים. זו פוליסה שיכולה לכסות תרמילאים, אנשים המטיילים ארוכות בחו"ל וכוללת כיסויים רפואיים בגובה מאות אלפי דולרים, שירותי איתור וחילוץ, הטסה לישראל במקרי חירום, כיסוי עלויות ביטול הנסיעה (תחת סייגים ותנאים מסוימים, משתנה מכיסוי לכיסוי – יש להניח), פינוי אווירי, סיוע טלפוני סביב השעון, כיסוי רעידות אדמה, כיסוי ספורט אתגרי, כיסוי על המטען, כיסוי על המשך אשפוז בישראל ושלל דברים נהדרים אחרים.

שזו פוליסה "רצינית" יותר, ומתאימה למי שבאמת נחוש לבלות זמן בחו"ל ולהפיק מזה את "המירב", או פשוט לאפשר לעצמו להשתחרר ולתת לפוליסה לשלם על ההרפתקאות המיוחדות שלו בארצות זרות.

מה עוד ניתן לכסות במסגרת הנסיעה לחו"ל?

עוד ניתן לכלול ברשימתנו, תחת הכותר – כיסוי נסיעות לחו"ל, גם את הפוליסות הבאות:

  • כיסוי שנתי – באם מדובר באנשים שאוהבים לעשות עסקים בחו"ל, באופן תדיר – כך שבמקום לעסוק בענייני כיסויים מפעם לפעם – הנזכר לעיל פשוט "מופעל" עבורם, הם לא צריכים להפעיל את הכיסוי באופן ייחודי ונקודתי. הכיסוי כולל הוצאות רפואיות, כמו גם אובדן כבודה – במהלך 12 החודשים. לא אמורה להיות הגבלה על מספר הימים שניתן לשהות בהם בחו"ל, במסגרת הפוליסה והכיסויים בה.
  • אנשי עסקים – ואם כבר בעסקים עסקננו – ובמקרה זה, אלו שטסים פעם אחדות יחסית, במשך השנה – אזי שהכיסוי המותאם להם הוא זה שמכסה הוצאות רפואיות ואובדן כבודה, אם כי – מתבקש להפעיל את הכיסוי בעת כל נסיעה לחו"ל. אין צורך לחדש אותו, בהכרח – אם כי זה תלוי בתנאי הפוליסה.
  • רילוקיישן –  למי שעובר דירה (בשעה טובה) למקום מסוים בחו"ל, ובמסגרת זמן זו לא סביר שיהיה להם כיסוי רפואי. על כן, הפוליסה מציעה את הנזכר לעיל, עבור מקרי חירום רפואיים, מה שמאפשר עלויות מופחתות של טיפולים, תרופות ואף שירותים בסיסיים ומורחבים במקום החדש.
  • הכל כלול – כפי שמרמז השם, פוליסה נרחבת במיוחד שאמורה לכלול את כל סוגי הכיסויים – בין אם מדובר באובדן כבודה, איתור וחילוץ, הרחבת הפוליסה וכיוצא בזה. מתאים למי שבאמת רוצה לזכות בלוטו של כספי הפיצויים, ומעוניין לבדוק את עצמו אל מול מקרים שונים שיכולים לזכות אותו בכך – בין אם מדובר באנשים שטסים למקומות מסוכנים, או למי שפשוט מתכוון לשהות זמן רב בחו"ל.

בואו נדבר על זה קצת

על כן, עולם נרחב, מעניין ומושך – הלא כן? במידה ונרצה להתמצא בו ביתר קלות, ניתן להשאיר פרטים כעת ונציג מטעמנו יחזיר שיחה – או פשוט להרים שיחה באופן עצמאי ולעלות לקוח עם אחד היועצים השותפים בחברתנו. תודה על קריאתך.

דירוג:

/ 5.

שיתוף:

צרו קשר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם